Przejdź do głównej zawartości

Kapusta kiszona w dobrym towarzystwie

Kilka dni temu nawiązałam współpracę z firmą Prymat i właśnie dziś otrzymałam pierwszą paczkę. Jestem zachwycona ilością i różnorodnością przypraw, jakie otrzymałam. Od dziś będę Wam pokazywać jak fantastyczne dania można przygotować z ich zastosowaniem. Zacznę od przystawki do drugiego dania - surówki z kiszonej kapusty, która świetnie smakuje zarówno z kotletem mielonym, jak i schabowym. Dziś stanowiła dodatek do botwinkowego klopsa i pasowała równie dobrze! Surówkę nauczyłam się robić od Mamy i od wielu lat jest nieodłącznym dodatkiem do obiadów. Ostatnio częściej robi ją mój Brat niż ja, ale dziś przyszła pora i na mnie :)

Składniki:
- kapusta kiszona (ilość wg uznania, u mnie ok. 250 g),
- 1 marchew,
- 2 jabłka,
- 1 cebula,
- sól, pieprz czarny mielony Prymat, cukier,
- oliwa (1-2 łyżki; dobrą, zdrową propozycją byłoby użycie oleju lnianego - klik).

Kapustę lekko odciskamy z soku, a następnie siekamy. Marchew myjemy, obieramy, ścieramy na tarce o dużych oczkach. Identycznie postępujemy z jabłkami. Cebulę kroimy w kosteczkę. Wszystkie składniki łączymy, przyprawiamy do smaku, dodajemy oliwę. Dokładnie mieszamy. Odstawiamy na 10-15 minut do lodówki. Podajemy z drugim daniem. Smacznego!!!

Komentarze

  1. Ta surowka jest pyszna,swietny dodatek do drugiego dania. Aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

      Usuń
  2. Bardzo ją lubię, szczególnie do ryby

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo tak, do ryby jest znakomita. Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. bardzo lubię taką suróweczkę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, jedna z moich ulubionych :)

      Usuń
  4. gratulacje współpracy z Prymatem;) sami Ci zaproponowali?;)

    a co do suróweczki, klasyka! Pasująca do wszystkiego!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Zimowa sałatka z buraków i papryki + nowa metoda pasteryzacji