Przejdź do głównej zawartości

Fantastyczna mięsna rolada z ciasta francuskiego!

Pomysł na roladę znalazłam kiedyś w gazecie. Gazeta przepadła, a przepisu nie zdążyłam zapisać. O ile dobrze pamiętam, tamta rolada była z różnymi warzywami. Swoją zrobiłam trochę po mojemu, czyli dodałam ulubione składniki. Przyznam, że nie spodziewałam się, że efekt będzie taki smaczny :) Można powiedzieć, że to kolejna wariacja na temat ciasta francuskiego, ale tym razem zupełnie konkretna, bo obiadowa. Jest idealna na wszelkie przyjęcia - wygląda ładnie, inaczej, robi się ją ekspresowo, smakuje inaczej niż wszystkie mięsne dania, a przede wszystkim można nią obdzielić całkiem spore grono!
Składniki:
- 1 arkusz ciasta francuskiego,
- ok. 400 g mięsa mielonego,
- 1 cebula,
- 2 jajka,
- 2 łyżki bułki tartej,
- ok. 400 g pieczarek,
-  przyprawy: sól, pieprz czarny mielony Prymat, papryka ostra Prymat, czosnek granulowany Prymat, przyprawa kebab-gyros Prymat, bazylia Prymat,
- 1 łyżka serka topionego ziołowego,
- 1 łyżeczka masła, 1 łyżeczka oleju.

1. Zaczynamy od pieczarek: myjemy, kroimy na plasterki, podsmażamy na łyżeczce masła i oleju. Pod koniec przyprawiamy do smaku solą, pieprzem. Po zdjęciu z kuchenki dodajemy serek topiony, dokładnie mieszamy.




2. W miseczce przygotowujemy mięso: łączymy je z jednym jajkiem, bułką tartą, stratą na tarce cebulą oraz przyprawami (sól, pieprz, papryka ostra, czosnek granulowany, przyprawa kebab-gyros, bazylia). Mięso powinno być dobrze przyprawione (u mnie przewaga ostrych przypraw).



3. Na rozwiniętym arkuszu ciasta francuskiego delikatnie rozprowadzamy mięso.






4. Na mięsie rozkładamy pieczarki.







5. Ciasto delikatnie zwijamy w roladę.







6. Gotową roladę smarujemy roztrzepanym jajkiem, a następnie wstawiamy do rozgrzanego do 200 stopni piekarnika i pieczemy ok. 50-60 minut. W trakcie pieczenia warto zaglądać - jeśli rolada będzie zbyt szybko się przypiekała, należy zmniejszyć temperaturę. Pod koniec pieczenia, kiedy wydawało mi się, że już jest upieczona, odkroiłam kawałek, by sprawdzić, czy nie jest surowa.


7. Roladę kroimy na mniejsze kawałki. Podajemy z ziemniakami i surówką. Smacznego!







Mięsne rolowanie - konkurs!I jeszcze jedno! Muszę się pochwalić :) Wczoraj dostałam od Rodziców taki oto sprzęt, dzięki któremu będę mogła udoskonalać swoje potrawy :) Jestem zachwycona - ma tyyyyle funkcji, że będę mogła robić nim wszystko!

Komentarze

  1. wygląda to cudnie!
    a nowego sprzętu pozazdrościć :)
    pozdrawiam!
    O.

    OdpowiedzUsuń
  2. Alez to smakowicie wyglada.Teraz z nowym sprzetem to pewnie bedziesz gotowac 24h ;)Pozdrawiam Aga

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję :) Masz rację - teraz to już w ogóle nie będę wychodzić z kuchni ;) Od rana testuję nowy sprzęt :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. W cieśnie francuskim lubię to, że można go wykorzystać i do deserów i do dań wytrawnych:) super rolada:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie - to największa zaleta ciasta francuskiego. Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Również uwielbiamy potrawy z ciastem francuskim.

    Zapraszamy do zgłoszenia się na http://katalog-blogow-kulinarnych.blogspot.com/

    Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny i zaproszenie. Już skorzystałam :) Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Ja robię podobną z mięsa wołowego, marchewki i groszku :) Jutro zamierzam podać ją na moje urodziny :) Jest wspaniała!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O proszę, w takim razie muszę spróbować Twojej wersji :) Widzę, że ostatnio mamy podobne myśli kulinarne :) Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Często eksperymentuję z ciastem francuskim i uwielbiam takie rolady z mięsem, choć przyznam, że w twojej wersji jeszcze nie jadłam.
    Bardzo mnie zainteresowałaś, zapisuję przepis, zrobię niedługo:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie czekam na wrażenia smakowe :) Pozdrawiam!!!

      Usuń
  8. Świetna rolada! i bardzo ładny pomocnik kuchenny:)

    OdpowiedzUsuń
  9. rolada extra:) sprzet jeszcze lepszy;p tez na taki poluje :) naprawde robi wszytsko ;p hehehe :) oby tylko kulinarnie:D
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez obaw - tylko kulinarnie :) Pozdrawiam :)))

      Usuń
  10. Rolada świetna :-)
    A jaki wypasiony sprzęt - no no! Tylko pozazdrościć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Sprzęt jest naprawdę rewelacyjny! Pozdrawiam :)

      Usuń
  11. Uwielbiam wszelkie wariacje z ciastem francuskim:)) Sprzęt pierwsza klasa:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Faktycznie fantastyczna! :) Ja robiłam kiedyś polędwicę w taki sposób, to się chyba polędwica Wellingtona nazywa ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Polędwica zapowiada się smacznie, na pewno spróbuję :) Pozdrawiam!

      Usuń
  13. Sprzęt robi wrażenie. Napewno ułatwi pracę ;).

    a rolada wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ułatwia i to jak! :) Dziękuję :) Pozdrawiam!

      Usuń
  14. Coś dla mnie .Już to lubię .Mniam

    OdpowiedzUsuń
  15. Zaintrygował mnie ten przepis, postanowiłem go sprawdzić i muszę powiedzieć że jest bardzo dobry. Choć nie będe ukrywał że jest w tym { chyba chodzi o Bazylię } przyprawa która moim zdaniem nie zabardzo pasuje, ale to moje zdanie. Następnym razem zrobię bez Bazyli i zobaczymy jak to wyjdzie. I tak sobie myślę że może by tak spróbować zrobić trzywarstwową rolade to znaczy ciasto francuzkie, mięso mielone, farfale ugotowane na bulionie warzywnym, donane zioła prawansalskie i ser żółty ztarty na tarce, i jako trzecia warstwa pieczarki. Zobaczę jak to wyjdzie kolejnym razem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz :) Kwestia przypraw jest bardzo indywidualna, każdy może je modyfikować wg własnych upodobań. Zachęcam do próbowania w różnych wariantach - rolada jest wdzięcznym obiektem do tego typu urozmaiceń :) Pozdrawiam!

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Śliwki w occie - przepyszne!