Przejdź do głównej zawartości

Wiosenna surówka obiadowa

Ostatnio zauważyłam, że dział surówkowy jest przeze mnie trochę zaniedbany. Zarówno na blogu, jak i w życiu. Rzadko kiedy do obiadu robię surówkę, a jeśli już najdzie mnie ochota, to są to zazwyczaj ogórki w śmietanie/po węgiersku, albo coleslaw. Dziś moja kreatywność obudziła się ze snu i powstał pomysł na fajną surówkę - zdrową, smaczną i co ważne - dla osób na diecie. Po wczorajszych dobrych wieściach na temat mojego zdrowia, mogę w pełni cieszyć się radością z gotowania...!

Składniki:
- sałata lodowa (1/2 główki lub 1 mała),
- kilka liści sałaty masłowej,
- 1 mała marchew,
- 1 mały ogórek zielony,
- szczypior,
- 8 średniej wielkości rzodkiewek,
- składniki na sos: 3 łyżki przegotowanej wody, 2 płaskie łyżki oliwy (zachęcam do zdrowej wersji z olejem lnianym, np. takim), sól, pieprz, cukier, ocet winny (ok. 1 łyżeczki), pół łyżeczki suszonej bazylii, pół łyżeczki suszonego oregano, odrobina majeranku, odrobina granulowanego czosnku.

Wszystkie warzywa dokładnie myjemy. Obie sałaty rwiemy na nieregularne kawałki. Marchewkę i ogórka obieramy. Do miski wrzucamy: sałaty, startą na tarce marchew i rzodkiewki (ja użyłam maszyny - jest szybciej), pokrojonego w kostkę ogórka, pokrojony szczypiorek. Wszystkie składniki na sos mieszamy w kubku, doprawiamy do smaku. Zalewamy nim warzywa, dokładnie mieszamy. Wstawiamy do lodówki na ok. 15 minut. Podajemy samą lub jako dodatek do drugiego dania. Smacznego!


Komentarze

  1. Bardzo mi się podoba, chętnie bym taką zjadła do obiadu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :) Zachęcam do spróbowania! Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Ja też :) Zwłaszcza takie, które można zrobić szybko :)

      Usuń

  3. u mnie surówka do obiadu to podstawa - jak to dobrze, że Twoja kreatywność się obudziła, mam wrażenie, że zdziesiątkujesz nas teraz surówkami - pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Zimowa sałatka z buraków i papryki + nowa metoda pasteryzacji