Przejdź do głównej zawartości

Serek 'homo' i spółka. Muffiny!

Uwielbiam jak w mojej kuchni pachnie wanilią. A połączenie wanilii z kokosem i serem przyprawia mnie o zawrót głowy! Żałuję, że dodając posty, nie można podzielić się zapachami kuchni. Myślę, że sam aromat wystarczyłby do zachęcenia do wypróbowania przepisu. Pomysł na muffiny powstał za sprawą idei "nie marnuję żywności". W lodówce został mi jeden serek homogenizowany z krótką datą, więc wykorzystałam go do wypieków. Poszperałam w sieci i znalazłam. Przepis pochodzi z Kuchennego Raju. Muffiny są obłędne... mięciutkie, delikatne, z niezwykłą nutą kokosu. Nic dodać, nic ująć. 


Składniki na ok. 15 muffinek - masa kakaowa:
- 120 g mąki pszennej,
- 15 g kakao,
- pół łyżeczki proszku do pieczenia,
- 80 g masła,
- 80 g cukru,
- 1 jajko,
- szczypta soli,
- 100 ml mleka.

Składniki na masę serowo-kokosową:
- 200 g serka homogenizowanego,
- 1,5 łyżki mąki pszennej,
- 1 jajko,
- 50 g cukru,
- 20 g wiórków kokosowych,
- aromat waniliowy - ok. 2 łyżeczki.


Przygotowanie rozpoczynamy od rozgrzania piekarnika do 180 stopni. Najpierw masa kakaowa: masło ucieramy z cukrem na puch. Dodajemy do niej jajko ze szczyptą soli, mleko oraz przesiane: mąkę, kakao i proszek do pieczenia. W osobnym naczyniu przygotowujemy masę białą: wszystkie składniki dokładnie mieszamy. Foremki na muffiny wypełniamy masą kakaową do 2/3 wysokości. Na wierzch każdej z nich dodajemy po łyżce masy serowej. Wstawiamy do rozgrzanego piekarnika, pieczemy ok. 25 minut (do suchego patyczka). Smacznego!!!














Komentarze

  1. Z serkiem muszą być bardzo mięciutkie i delikatne ,a ten dodatek wiórków to już poezja .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smakują obłędnie. Są inne niż wszystkie!

      Usuń
  2. Wyglądają szalenie nieapetycznie, nie myślałaś, żeby wziąć po kilka papilotek na jedną muffinkę skoro nie masz foremek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat mi się skończyły, a nie było czasu, żeby iść po nowe :) Myślę, że smakiem nadrabiają wszelkie niedoskonałości. Następnym razem proszę o podpis pod komentarzem. Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Najlepiej to anonimowo zjechać...:/ Jak dla mnie to wyglądają tak, że aż tutaj czuję ich zapach i chętnie bym takie wszamała;)

      Usuń
    3. Ludzie zawsze czują się lepiej anonimowo, uważają, że wtedy mogą wszystko. Dziękuję Ci za ten komentarz, bardzo mi miło :)

      Usuń
  3. Dawno nie robiłam, a szkoda:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie zachęcam do upieczenia już dziś :) Pozdrawiam!

      Usuń
  4. A mówią, że homo-nie-wiadomo ;) a tu takie cuda! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Serkowych jeszcze nie jadłam. Koniecznie muszę zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jadłam je po raz pierwszy. Przyznam, że nie jestem fanką serowych wypieków, ale ten bardzo mi posmakował. Bardzo polecam, muffiny są naprawdę przepyszne. Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Smakują cudownie, naprawdę polecam! Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Tak, serek na pewno powoduje, że muffinki są mięciutkie i delikatne. Świetny pomysł :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja chcę .....ja chcę Muffiny - a mogę dwie sztuki? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę! Na zdrowie :) Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Ekstra ale zobacz !! wszystko już zjedli :) Opieczesz jeszcze ciasteczka??

      Usuń
    3. Masz nosa - ciasteczka też piekłam :) Kokosowo-owsiane: http://dzikowiec-od-kuchni.blogspot.com/2012/03/ciasteczka-w-20-minut-kokosowo-owsiane.html Pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Czasami to może i dobrze, że nie czuć aromatów przez monitor bo wtedy to na pewno by mnie skręciło ;)
    Muffinki z pewnością warte wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj warte, warte! Z tymi aromatami to może i racja, ja też chyba nie odchodziłabym od komputera :) Pozdrawiam!

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Najlepszy dressing do sałaty

Sałatka z selerem konserwowym