Przejdź do głównej zawartości

Niezwykła masa serowo-owocowa, czyli biszkoptowe igloo w nowym wydaniu

Przepis na biszkoptowe igloo jest Wam dobrze znany. Ciasto jest tak pyszne, że piekę je naprawdę często. Wczoraj pomyślałam, że warto trochę popracować nad nadzieniem i nieco je urozmaicić. Sama galaretka z owocami trochę nam się przejadła, więc przyszła pora na coś innego. Nadzienia wyszło trochę za mało (niestety część zjedliśmy w ramach testów :) ), dlatego moje igloo wzbogaciłam o dodatkową "ściankę" (ucięłam za długie boki i wstawiłam jako "podłogę"). Masa serowo-owocowa jest tak pyszna, że kolejne wydania biszkoptowego igloo już zawsze będą nią nadziane! Następnym razem spróbuję wersji jagodowej :)

 Składniki na ciasto i sposób jego wykonania możecie znaleźć w przepisie, który już podawałam. Dziś pokażę Wam tylko sposób przygotowania nadzienia.

Składniki:
- 200 g serka homogenizowanego waniliowego,
- 2-3 garście truskawek,
- cukier z prawdziwą wanilią (do smaku),
- 1 galaretka wiśniowa.

Galaretkę rozpuszczamy w 1 szklance wrzącej wody. Mieszamy dokładnie, do całkowitego rozpuszczenia, a następnie studzimy. Do zimnej galaretki dodajemy zmiksowane truskawki połączone z serkiem i cukrem. Mieszamy bardzo dokładnie. Wstawiamy do lodówki, by masa stężała. Gdy zacznie zastygać, wylewamy na ciasto i natychmiast wstawiamy do lodówki. Po ok. dwóch godzinach ostrożnie wyjmujemy ciasto na deskę wyłożoną folią aluminiową. W tym celu najlepiej przyłożyć deskę do keksówki, a następnie przewrócić je do góry nogami. Ostrożnie zrywamy papier. Jeśli masy wyjdzie za mało, można odciąć zbyt wysokie boki i utworzyć dolną "podłogę" naszego igloo. Ciasto można udekorować czekoladą lub posypać cukrem pudrem. Smacznego!


Komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) A jak smakuje! Jolu, musisz spróbować! Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Pięknie się prezentuje i ładny kolor masy, zapewne pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, pyszne! Dziękuję za odwiedziny i komentarz :) Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Ale pyszności.Ślicznie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię takie biszkoptowe wariacje:-). Chyba niedługo skuszę się na podobne ciacho, tylko wzbogacę je o maliny:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też się marzy wersja z malinami, ale jakoś nie mogę ich spotkać. Bardzo polecam ciasto, jest naprawdę fantastyczne. Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Już któryś raz widzę to ciacho, ten sposób wykonania i bardzo mi się podoba;) Muszę zapisac, zrobię na imprezkę dla Bratowej;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie :) Jest przepyszne i jestem pewna, że zachwyci gości także wyglądem :) Pozdrawiam!

      Usuń
  6. ale mi się podobają takie rolady:) oglądam już nie jedną i jestem coraz bliżej tego żeby sama eksperymentować:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też długo nosiłam się z zamiarem upieczenia tego ciasta :) W końcu spróbowałam i od tamtej pory piekę je naprawdę często :) I przyznaję, że najdłużej było u nas 2 dni - tak szybko znika! Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Dziękuję za odwiedziny ;). To iglo mnie zaintrygowało. Bardzo ciekawa koncepcja na podanie biszkopta w sposób inny niż standardowy. Na pewno dołączy do listy oczekujących na zrobienie przepisów ;). Bloga Twojego dodaje, to obserwowanych.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To cały sekret tego ciasta - niby zwykły biszkopt z owocami i galaretką, a tak niezwykły. Sposób podania czyni go naprawdę znakomicie wyglądającym deserem. Dziękuję za odwiedziny i dodanie bloga do obserwowanych. Pozdrawiam!!!!

      Usuń
  8. Podobają mi się Twoje "igla" ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wymyśliłaś super nadzienie! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :) Pozdrawiam!!!

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Zimowa sałatka z buraków i papryki + nowa metoda pasteryzacji