Przejdź do głównej zawartości

Genialna zupa czosnkowa - gotowa w 15 minut!

Jeśli (tak jak ja dzisiaj) nie macie pomysłu na obiad... a bardzo chcecie zjeść coś pysznego... mam rozwiązanie: ugotujcie zupę czosnkową! Nie chciałam robić zupy ze śmietaną, ani zaprawianej mąką. Miała być szybka i niezbyt kaloryczna. No to jest. Skusicie się? Inspirowałam się przepisem ze strony Moje Gotowanie. Pozmieniałam trochę ze względu na nadmiar parówek, a małą ilość szynki. Chyba po raz pierwszy zupę doprawiłam wyłącznie majerankiem. Nie potrzebowała nawet grama soli!

 Składniki:
- pozostałość niedzielnego rosołu,
- ok. 300 g parówek (3-4 sztuki; można użyć zwykłej szynki),
- 150 g serka topionego śmietankowego,
- 4 ząbki czosnku,
- majeranek.

Rosół doprowadzamy do wrzenia. Dodajemy serek, mieszamy do dokładnego rozpuszczenia. Po chwili wrzucamy pokrojone w drobną kostkę parówki (lub szynkę) oraz płaską łyżkę majeranku. Gotujemy ok. 10 minut. Na koniec dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek. Autor przepisu zachęca do podania zupy z mini sucharkami. Ja takich nie miałam, dlatego zjedliśmy z makaronem. Następnym razem spróbujemy z sucharkami. Smacznego!


Komentarze

  1. idealny obiad na brak czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz i odwiedziny :)

      Usuń
  3. Jak z serkiem topionym to musi być pyszna :) Lubię czosnek w każdej postaci!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do spróbowania - smak godny testów ;) Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Zupa czosnkowa - to musi być coś pysznego

    OdpowiedzUsuń
  5. W życiu nie jadłam takiej zupy! Ciekawa jestem jej smaku:) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już od dawna zabierałam się do jej ugotowania, bo tak samo jak Ty byłam ciekawa smaku. Oboje z Mężem byliśmy bardzo zaskoczeni - jest delikatna, kremowa, o wspaniałym posmaku czosnku. U nas na stałe wpisała się w menu - jest fantastyczna! Pozdrawiam :)))

      Usuń
  6. Od dawna "śledzę" różne przepisy na zupę czosnkową, bo bardzo jestem jej ciekawa, ale takiej wersji nigdzie jeszcze nie widziałam. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zupka niczego sobie, jak już będę mogła nabiał, to wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. podoba mi sie bardzo ten pomysl, chetnie sprobuje.

    OdpowiedzUsuń
  9. Super pomysł na zupkę. Mniam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Pomysł co prawda nie mój, ale wykonanie zdecydowanie moje :)

      Usuń
  10. jak w 15 minut to na prawdę genialna i na pewno pyszna :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 15 minut i ani dłużej :) Przepyszna, zachęcam do spróbowania! :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Śliwki w occie - przepyszne!