Przejdź do głównej zawartości

Błyskawiczna surówka selerowa z dodatkiem rodzynek

Zawsze, kiedy myślałam o tej surówce, na myśl przychodziło mi określenie "sałatka". Dlaczego? Pewnie za sprawą majonezu! Z całą pewnością jest to surówka - w końcu w jej skład wchodzi surowe warzywo. Zwał jak zwał, uwielbiam ją nawet bezimienną. Jest idealna na niespodziewane wizyty, bo zawiera składniki, które zazwyczaj mamy w domu. Doskonale smakuje zarówno jako dodatek do drugiego dania, jak i samodzielna przystawka. Przepis pochodzi z zapisków Mamy, bardzo gorąco polecam!

Składniki:
- średniej wielkości seler,
- garść rodzynek,
- sok z połowy cytryny,
- sól, cukier,
- majonez.

Selera myjemy, obieramy, ścieramy na tarce. Polewamy sokiem z cytryny. Dodajemy rodzynki, majonez. Wszystko dokładnie mieszamy. Przyprawiamy do smaku solą i cukrem. A nie mówiłam, że błyskawiczna? :) Oprócz majonezu można dodać także śmietanę. Smacznego!

Komentarze

  1. Robię podobną, tyle że z samą śmietaną i bardzo ją lubię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta surówka ma coś w sobie, ja też ją uwielbiam :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Rodzynki i seler - to musi być fajne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Błyskawiczna surówka - już z nazwy czuję ze mi się podoba :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :) Robi się ją nie dłużej niż 10 minut :) Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Kurcze to chyba nie dla mnie, nie lubię selera:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie lubiłam, ale dzięki tej sałatce się do niego przekonałam. Spróbuj, może i Tobie posmakuje :) Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Chociaż wygląda wspaniale, to jednak buraczki lubię najbardziej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Buraczki... ale mi przypomniałaś! :)

      Usuń
  6. Bardzo lubię taka surówkę, pycha :-) i przy tym bardzo zdrowa :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobrze, że ją znalazłam:) dziś będzie dodatkiem do mojego drugiego dania.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Śliwki w occie - przepyszne!