Przejdź do głównej zawartości

Biszkoptowe igloo pełne truskawek

Kiedy zobaczyłam to ciasto na blogu Pyszna Kuchnia wiedziałam, że pierwszą czynnością, którą rozpocznę następny dzień będzie pieczenie. Nawet nie wyobrażacie sobie z jakim zapałem wstałam! Może wygląda na skomplikowane, ale to tylko pozory. Jeśli lubicie piec ciasta biszkoptowe z różnymi kremami, musami i owocami, to ten wypiek jest zdecydowanie dla Was. Swoją wyjątkowość zawdzięcza innej formie podania. Autorka przepisu posłużyła się nazwą "Wykwintny truskawkowiec", Autorka mojej inspiracji z bloga Pyszna Kuchnia "Ciasto z truskawkami", a mi wygląda na igloo, więc taką nazwę zaproponowałam dla tego niezwykłego wypieku. 

Składniki na biszkopt:
- 4 jajka,
- szczypta soli,
- 1/2 szklanki cukru,
- 3/4 szklanki mąki pszennej,
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
- 50 g roztopionego i ostudzonego masła.

Składniki na masę truskawkową:
- 2 galaretki truskawkowe (ja użyłam owoców leśnych),
- 1 szklanka wrzącej wody,
- 500 g truskawek.

Dodatkowo do dekoracji: cukier puder lub pół tabliczki czekolady.

1. Potrzebujemy dwóch form do ciasta, najlepiej o wymiarach 22x27 oraz 8x27 (keksówka). Na początku rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni. W misie miksera ubijamy na sztywno białka ze szczyptą soli. Pod koniec dodajemy stopniowo cukier, a następnie (zmniejszając obroty na najwolniejsze) po jednym żółtku. Na koniec bardzo powoli (najlepiej po 1 łyżce) dodajemy przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia oraz ostudzone masło. Formę o wymiarach 22x27 wykładamy papierem do pieczenia, wylewamy ciasto i wkładamy do rozgrzanego piekarnika. Pieczemy do suchego patyczka, czyli ok. 15 minut. W tym czasie przygotowujemy galaretki - rozpuszczamy w 1 szklance wrzącej wody. Truskawki myjemy, a następnie połowę z nich miksujemy blenderem na gładki mus. Resztę kroimy na mniejsze kawałki i zostawiamy. Po wystudzeniu galaretek, dodajemy do nich truskawkowy mus, mieszamy i chłodzimy, by jak najszybciej zastygł. Kolejne kroki pokażę Wam wraz z obrazkami.

2. Po upieczeniu ciasto natychmiast (wraz z papierem) wkładamy do keksówki. Lekko dociskamy, by dostosować do formy. Pamiętajcie, by "wysokość" obu boków była identyczna.





3. Kiedy ciasto wystygnie, układamy na nim pokrojone truskawki.







4. Galaretka będzie gotowa do wylania na biszkopt, gdy zacznie tężeć. W przeciwnym wypadku może wsiąknąć w ciasto. Całość natychmiast wkładamy do lodówki na ok. 2 godziny.





5. Po ok. dwóch godzinach ostrożnie wyjmujemy ciasto na deskę wyłożoną folią aluminiową. W tym celu najlepiej przyłożyć deskę do keksówki, a następnie przewrócić je do góry nogami. Ostrożnie zrywamy papier. Na koniec możemy udekorować ciasto cukrem pudrem lub polewą czekoladową (rozpuściłam pół tabliczki czekolady w kąpieli wodnej - czekoladę umieściłam w woreczku do mrożenia, a po rozpuszczeniu zrobiłam malutką dziurkę, dzięki której mogłam utworzyć wzorki jak z rękawa cukierniczego). Smacznego!


Komentarze

  1. Igloo - świetna nazwa! Ciasto prezentuje się wspaniale, takie nietypowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Mój Mąż stwierdził, że bardziej przypomina tunel, ale igloo brzmi jakoś lepiej :)

      Usuń
    2. Fantastycznie wyszło Co to ciasto i fajnie wygląda polane czekoladą.
      Pozdrawiam cieplutko :))

      Usuń
    3. miało być Ci, a nie Co .;)

      Usuń
    4. Dziękuję raz jeszcze za wspaniały przepis :) Cieszę się, że Ci się podoba moje wydanie :) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. świetnie Ci wyszło to truskawkowe igloo, bardzo fajna, efektowna forma ciasta, myślałam, że jest bardziej skomplikowane,a też mam wielką ochotę je upiec :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też sądziłam, że jest bardziej skomplikowane, ale okazało się bardzo szybkie i proste w wykonaniu. Polecam bardzo, u mnie już prawie zjedzone :)

      Usuń
  3. Robiłam ostatnio podobne:). Prawdziwa truskawkowa klasyka;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak! Następnym razem będę kombinować z innymi owocami :) Pozdrawiam!

      Usuń
  4. jest niesamowite też mam je wplanach

    OdpowiedzUsuń
  5. chciałam powiedzieć, że to niesprawiedliwe. ja też chcę tak pichcić! nie dość, że stojąc w kolejce po rozum dostałaś w gratisie urodę, to jeszcze kuchcikowanie ci podrzucili...
    podziel się

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciotka, nie narzekaj, masz cały pakiet! Ostatnio Twój obiadek był na miarę najlepszych restauracji. W końcu największą sztuką jest zrobić coś pysznego z prostych składników. I dziękuję za miłe słowa :*

      Usuń
  6. Świetne. Jakże efektownie wygląda? Czy Eskimos jest w pakiecie do ciasta? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miał być ! a nie ? Coś mi się pokręciło.

      Usuń
    2. Na eskimosa jeszcze nie wpadłam, ale dzięki za myśl, może coś wymyślę :)))

      Usuń
  7. Zdolna kobitka z Ciebie .Wygląda fantastycznie

    OdpowiedzUsuń
  8. wooowwwww ale mi się to podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  9. fajne ciasto:) inne niz wszystkie:)
    mniam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niby zwykły biszkopt z galaretką i owocami, a jednak ma w sobie coś niezwykłego :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Zimowa sałatka z buraków i papryki + nowa metoda pasteryzacji