Przejdź do głównej zawartości

Sorbet porzeczkowy - szybki w wykonaniu, obłędny w smaku

Nigdy nie sądziłam, że przygotowanie sorbetu jest takie proste! Niezwykłą zaletą tego deseru jest idea, której się trzymam, czyli "nie marnuję żywności". Miałam w lodówce pół słoika konfitury porzeczkowej, której nie udało mi się w całości wykorzystać do ciasta. Teraz przyszła na nią pora! Kiedy zobaczyłam przepis na sorbet na pewnym blogu, od razu wiedziałam jaki deser zrobię Mężowi. Polecam deser na upały i nie tylko - niesamowicie orzeźwia, a w dodatku nie jest aż tak kaloryczny :)

Składniki:
- na każde 10 g konfitury porzeczkowej (może być dowolna) 1 kostka lodu (u mnie 170 g konfitury, a zatem 17 kostek lodu).

Konfiturę i lód miksujemy na gładką masę (najlepiej blenderem z przystawką do kruszenia lodu). Przelewamy do foremek lub pojemnika, z którego później można będzie formować lodowe kulki. Wstawiamy do zamrażarki na ok. 3 godziny. Co jakiś czas zaglądamy, ewentualnie mieszamy, by nie zrobiły się lodowe grudki. Ja zamieszałam raz i nic takiego się nie stało :) Prawda, że proste? :) Smacznego!!!

Wpis dodaję do akcji Kuchnia 24/7 jako przykład deseru na podwieczorek. Podwieczorek często jest zamienny z deserem po kolacji - czasami ok. 15 lub 19. Kolacja jest o stałej porze - między 17 a 18.

Komentarze

  1. Pięknie wygląda. I rzeczywiście jest prosty.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie wygląda Twój deser:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Apetyczny i zdrowy - super po prostu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I w dodatku mało kaloryczny,zwłaszcza jak uzyjemy konfitury niskoslodzonej :)

      Usuń
  4. Pięknie wygląda i do tego taki prosty w wykonaniu.

    OdpowiedzUsuń
  5. No to teraz już wiem jak wykorzystam moje porzeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oo:) łatwy a jaki smaczny deser!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Łatwo, szybko i... apetycznie! Czyli to co w kuchni lubię najbardziej! A do tego estetyczne wykonanie i nic więcej na upalne dni nie trzeba! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. No proszę, a u mnie zawsze jakiś otwarty słoik z konfiturą w lodówce:) Wygląda super, my uwielbiamy sorbety:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to jest idealny sposób na wykorzystanie tych pozostałości :)Pozdrawiam!

      Usuń
  9. Świetny deserek, w sam raz na ciepłe dni:) Foremki cudowne!:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam sorbety, ale do głowy mi nie przyszło, aby wykorzystać konfiturę! Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę :) Cieszę się, że mogłam pomóc :) Pozdrawiam!

      Usuń
  11. Wygląda pysznie, a kupiłam sobie właśnie takie same foremki :-) pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będą w sam raz do sorbetów :) I oczywiście innych smakołyków :) Pozdrawiam!

      Usuń
  12. Takie przepisy uwielbiam! Prostota w kuchni jest tym, co prowadzi do największego szczęścia i daje taką dziecięcą radość z tego, że człowiek zrobił pyszne "coś", a wcale się przy tym nie narobił po łokcie :D

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, najwięcej szczęścia dają najprostsze smakołyki :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Najlepszy dressing do sałaty

Sałatka z selerem konserwowym