Przejdź do głównej zawartości

Pieczarkowe paluchy z mięsa mielonego z dodatkiem sosu myśliwskiego

Jedliście kiedyś gotowy sos myśliwski? Ja za nim przepadam! Dziś postanowiłam zrobić taki sama, przy wsparciu krążących w internecie przepisów. Aby dopełnić jego smak jakimś mięsem, zrobiłam paluchy mielone, które od zwykłych kotletów mielonych różnią się dodatkiem pieczarek i trochę innym kształtem. Duet wyszedł znakomity! Sos na pewno będę powtarzać z niejednym mięsem, myślę, że idealnie pasowałby do schabu (choć mówią, że do dziczyzny). Moją inspiracją był przepis znaleziony na jednej ze stron internetowych.

Składniki na mięso:
- 500 g mięsa mielonego,
- 1 kajzerka,
- 1 cebula,
- 1 jajko,
- 5-6 średniej wielkości pieczarek,
- przyprawy: sól, pieprz, papryka ostra, czosnek granulowany,
- bułka tarta,
- olej lub smalec do smażenia.

Do mięsa mielonego dodajemy: odciśniętą z wody kajzerkę (po uprzednim namoczeniu), startą na tarce cebulę, starte na tarce pieczarki, jajko i przyprawy. Wszystko bardzo dokładnie mieszamy, a następnie formujemy kotlety w kształcie paluchów (nie mogą być zbyt cienkie, bo będą się "łamały"). Panierujemy w bułce tartej, a następie smażymy na dokładnie rozgrzanym tłuszczu.

Składniki na sos:
- 4-5 suszonych grzybów,
- 2 plasterki szynki,
- 2 łyżeczki koncentratu pomidorowego,
- 1 łyżeczka musztardy,
- 1 cebula,
- 1 ząbek czosnku,
- 1 ogórek kiszony,
- 1/3 szklanki czerwonego wina,
- przyprawy: sól, pieprz, cukier, papryka ostra, czosnek granulowany,
- olej do podsmażenia.

Grzyby moczymy w wodzie przez kilka godzin. W tej samej wodzie gotujemy ok. 1-1,5 godziny. Po tym czasie wywar zostawiamy, a grzyby kroimy na drobniutką kosteczkę. Na patelni rozgrzewamy łyżkę oleju i podsmażamy pokrojoną na cienkie paseczki szynkę. Po chwili wrzucamy pokrojoną w kostkę cebulę. Smażymy do zarumienienia. Dodajemy koncentrat pomidorowy, zasmażamy. Po chwili dodajemy wywar z grzybów, a następnie musztardę, grzyby, rozgnieciony ząbek czosnku, drobniutko pokrojony ogórek, wino oraz przyprawy (można też dodać je na koniec, do smaku). Wszystko dokładnie mieszamy, gotujemy na malutkim ogniu przez ok. 20-30 minut. W razie potrzeby doprawiamy do smaku. W znalezionych przepisach była wzmianka o zasmażce ze smalcu i mąki, ja pominęłam ten punkt ze względu na wystarczającą gęstość mojego sosu. Podczas duszenia podlewałam odrobiną wody, by uzyskać pożądaną ilość. Gotowy sos podajemy z paluszkami. Smacznego!

Komentarze

  1. Chyba nie jadłam takiego sosu, ale chętnie bym spróbowała. I to chętniej z twoimi mielonymi, bo za dziczyzną nie przepadam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam, smak jest bardzo ciekawy. Przyznam, że ja też za dziczyzną nie przepadam, stąd mielone do sosu :) Pozdrawiam

      Usuń
  2. Mmmm wyglada bardzo ciekawie i apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. też jeszcze nie próbowałam takiego sosu, ale brzmi i wygląda bardzo zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :) Zachęcam do spróbowania!

      Usuń
  4. Paluchy super, ale szczególnie przypadł mi do gustu sos myśliwski... Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajne skłądniki, wlaściwie wszystkie lubię, sos musi być więc pyszny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest pyszny! I zupełnie inny niż wszystkie. Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Jaki fajny przepis:)wczoraj kupiłam mielone i nie wiedziałam do końca jak je przyrządzić jakoś inaczej niż zwykle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Polecam, mielone smakują wyśmienicie :) A sos idealnie dopełnia smak!

      Usuń
  7. Z takim sosem na pewno rewelacyjnie smakują. Faktycznie, taki sos jest świetnym dodatkiem do mięs :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Następnym razem spróbuję z innym mięsem, zobaczymy jaki będzie efekt :) Pozdrawiam!

      Usuń
  8. Smaczniutkie są:) Sosik super! dziękuję za życzenia:) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Oby życzenia się spełniły! Buziaki!

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Najlepszy dressing do sałaty

Sałatka z selerem konserwowym