Przejdź do głównej zawartości

Cebulowy zawrót głowy: zupa-krem cebulowa

Od kiedy po raz pierwszy zrobiłam cebularz, wstąpił we mnie cebulowy zawrót głowy. Cebula stała się bardzo docenianym warzywem w mojej kuchni. Jako dziecko wybierałam ją ze wszystkiego, w czym była. Krzywiłam się na sam widok! Teraz smakuje mi we wszystkim. Zupa cebulowa marzyła mi się od czasów cebularzy. Znalazłam fajny przepis, ugotowałam i zebrałam największe słowa uznania od Męża. Ależ byłam dumna... !

Składniki:
- 1,5 - 2 l rosołu,
- 4 średniej wielkości cebule,
- 2 ziemniaki,
- mały kawałek selera,
- 150 g serka topionego (najlepiej śmietankowego),
- 1 łyżka mąki pszennej,
- 1 łyżka masła,
- przyprawy: sól, pieprz, świeżo otarta gałka muszkatołowa (troszeczkę).

Cebule obieramy, kroimy w kostkę, podsmażamy na łyżce masła. Delikatnie solimy i dodajemy ok. 1/6 łyżeczki otartej gałki muszkatołowej. Chwilę dusimy, a następnie dodajemy mąkę. Mieszamy, dusimy przez chwilę.
Ziemniaki obieramy, kroimy w kostkę. Podobnie postępujemy z selerem. Do rosołu dodajemy ziemniaki, selera oraz cebulę (z patelni). Gotujemy do miękkości warzyw. Pod koniec dodajemy serek topiony, a następnie całą zawartość garnka miksujemy blenderem na gładką masę. Ewentualnie doprawiamy do smaku. Podajemy z groszkiem ptysiowym, grzankami lub tak jak ja - z makaronem gryczanym. Oto moja propozycja podania... Smacznego!














Komentarze

  1. Muszę wypróbować z makaronem gryczanym. Zupę cebulową robimy, ale nigdy nie robiłam takiego połączenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, smakuje naprawdę fantastycznie!

      Usuń
  2. Cebulówka to jedna z moich ulubionych zup. Twoja wygląda wspaniale

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) U mnie też jest na liście ulubionych :)

      Usuń
  3. Bardzo lubię i zupę i sosy cebulowe ,ale tylko ja ,mąż wcina tylko surową ,innych wynalazków nie uznaje .Narobiłaś mi smaka

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój Mąż był zachwycony :) Spróbuj, może jednak się przekona :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam, ze jest bardzo smaczna ta zupa, ale nigdy jej nie jadłam, wygląda pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też długo zabierałam się za jej ugotowanie. Przyznam, że przekroczyła moje oczekiwania smakowe :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Śliwki w occie - przepyszne!