Przejdź do głównej zawartości

Rolada + nutella + mascarpone = niebo!

To zdecydowanie najlepsza rolada czekoladowa jaką kiedykolwiek jadłam. Tuż przed jej upieczeniem miałam spore obawy, że może będzie zbyt słodka, w końcu jest z dodatkiem nutelli. Już po pierwszym kawałku moje obawy okazały się nietrafione - rolada jest idealna! I smakuje nie tylko czekoladoholikom! :) Przepis w całości pochodzi z moich wypieków. 

 Składniki na roladę:
- 4 jajka,
- 100 g drobnego cukru do wypieków,
- 100 g mąki pszennej,
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
- 50 g startej gorzkiej czekolady,
- 4 łyżki kakao,
- dodatkowo: 16 g cukru z wanilią.

Składniki na krem:
- 4-5 łyżek nutelli,
- 250 g mascarpone.

Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni. Białka ubijamy na sztywną pianę, pod koniec partiami dodajemy cukier, a następnie po jednym żółtku. Po chwili bardzo powoli dodajemy mąkę, proszek do pieczenia, kakao i czekoladę. Mieszamy mikserem na najniższych obrotach lub ręcznie. Ciasto wylewamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia (wymiary: 28x42). Pieczemy ok. 12-15 minut. W tym czasie przygotowujemy ręcznik kuchenny, na który wysypujemuy równomiernie cukier z wanilią. W trakcie pieczenia warto sprawdzać, czy rolada jest już upieczona, gdyż przetrzymanie jej w piekarniku za długo chociażby o 1 minutę spowoduje, że w trakcie zawijania z kremem będzie pękała. Kiedy rolada będzie upieczona, wyjmujemy ją natychmiast z piekarnika i kładziemy na przygotowanym ręczniku papierem do góry. Powolutku go zrywamy, a następnie zawijamy roladę wraz z ręcznikiem. Czekamy do całkowitego wystudzenia.
W tym czasie przygotowujemy krem. Miksujemy serek mascarpone z nutellą. Kiedy rolada będzie już ostudzona, rozwijamy ją i smarujemy kremem. Natychmiast zawijamy i wkładamy do lodówki na kilka godzin, najlepiej w folii aluminiowej. Smacznego!!!

Komentarze

  1. Ależ to wygląda! aż chce się wyciągnąć ją z monitora!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby się tak dało, skomentowałabym słowami J. Owsiaka "róbta co chceta" :))) A tak, mogę tylko zaprosić na kawkę z roladą w roli głównej :) Pozdrawiam

      Usuń
  2. Ale piękna! Ja nigdy nie robiłam rolady - boję się, że mi nie wyjdzie jej zwijanie! Twoja kusi na całego - jest piękna i bardzo apetyczna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyjdzie, spokojnie, tylko nie możesz jej zbyt długo piec, bo będzie sucha i popęka. Jeśli zrobisz dokładnie wg przepisu, wyjdzie identyczna :) Trzymam kciuki i czekam na relację :)

      Usuń
  3. Dla mnie chyba jednak za dużo słodkości.. ale mojej rodzinie z pewnością by posmakowała :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też tak myślałam, ale zmieniłam zdanie po spróbowaniu :) Zawsze można zmiejszyć ilość cukru w cieście, będzie mniej słodka, choć uważam, że nie jest to konieczne. Pozdrawiam!!!

      Usuń
  4. Ślinka cieknie gdy patrzę na to zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  5. Już sama nazwa rolady mnie przekonuje, a co dopiero jej piękny wygląd:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda wspaniale :) Uwielbiam takie słodkości :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. Zachęcam do spróbowania, w tym smaku można się zakochać :)

      Usuń
  8. ach, no trudno się nie domyślać, że to niebo.. :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Wgląda pysznie-muszę spróbować ją upiec:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale świetnie wygląda! Musi być pyszne, z takim kremem... Mmm....

    OdpowiedzUsuń
  11. Niebo w gębie .Miałabym ogromne trudności ,żeby się od niej oderwac

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś w tym jest, naprawdę ciężko się od niej oderwać :) Pozdrawiam

      Usuń
  12. o boże... dobrze,że jeszcze go nie robiłam, bo bym chyba całość na raz zjadła!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ma w sobie wszystko co najlepsze, aż ślinka leci :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. właśnie robię, ale nie wiem czy wyjdzie,bo po dodaniu mąki ciasto klapło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że jednak się udała :)

      Usuń
  15. Zastanawiam się czy można wyłożyc krem mascarpone z nutellą po prostu na upieczony w tortownicy blat czekoladowy...raczej nie poradzę sobie z roladą...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że tak! Tylko w tym przypadku radzę dwukrotnie zwiększyć ilość kremu lub pozostać przy podanych proporcjach, a na wierzch dodać jeszcze bitą śmietanę :) Powodzenia!

      Usuń
  16. Dzięki serdeczne za odpowiedź...dzisiaj robię:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Najlepszy dressing do sałaty

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!