Przejdź do głównej zawartości

Niezwykła tarta herbaciano-brzoskwiniowa

Niezwykła, bo z niezwykłych składników :) Piękny sobotni dzień postanowiłam wykorzystać na kulinarne szaleństwa. Już od dawna myślałam nad pomysłem na danie z wykorzystaniem herbaty Irving, które weźmie udział w konkursie. Dziś przyszła mi na myśl tarta, w zasadzie podwójnie herbaciana, bo owy składnik wykorzystałam zarówno do ciasta, jak i budyniu. Byłam niesamowicie ciekawa co z tego wyjdzie i powiem Wam, że jestem bardzo zadowolona. Dodatek herbaty do ciasta daje fantastyczny efekt, chyba już zawsze będę z nią piekła tartę. Jej posmak w budyniu sprawia, że całość jest po prostu wyborna! Efekty oceńcie sami :) 
Składniki na ciasto:
- 220 g mąki pszennej,
- 100 g masła,
- 2,5 łyżki wody, w której zaparzamy 2 saszetki herbaty czarnej Daily Classic Irving,
- 2 łyżeczki brązowego cukru,
- 25 g drobnego cukru do wypieków,
- 1 jajko,
- szczypta soli.

Składniki na wierzch:
- 1 budyń waniliowy,
- 3 szklanki mleka do budyniu,
- 3 łyżki cukru,
- 2 saszetki herbaty czarnej Daily Classic Irving,
- 5 połówek brzoskwiń w zalewie,
- cukier z wanilią na posypkę lub cukier z karmelem.

Wszystkie składniki na ciasto mieszamy mikserem, potem delikatnie zagniatamy. Herbata powinna być zimna i mocno zaparzona. Ciasto dzielimy na dwie części - 1/4 i 3/4. Obie wkładamy do osobnych woreczków, a następnie do lodówki na ok. godzinę. Po 45 minutach małą część przekładamy do zamrażarki. W tym czasie przygotowujemy budyń: 2 szklanki mleka zagotowujemy z herbatą (w saszetkach) i cukrem (3 łyżki). Po zagotowaniu, dodajemy rozmieszany w 1 szklance mleka proszek. Chwilę gotujemy, odstawiamy.
Większą część ciasta wałkujemy, przekładamy do formy do tarty (wcześniej smarujemy ją masłem i posypujemy bułką tartą). Robimy nakłucia widelcem.  Na ciasto wykładamy budyń, a na nim równo układamy pokrojone w plasterki brzoskwinie. Na wierzch ścieramy na tarce mniejszą część ciasta, a całość posypujemy cukrem z wanilią lub cukrem z karmelem. Wstawiamy do rozgrzanego do ok. 200 stopni piekarnika i pieczemy ok. 45 minut. W trakcie pieczenia ciasto można przykryć folią, by się nie przypiekło. W połowie pieczenia można także polać tartę 4-5 łyżkami zalewy z brzoskwiń, będzie bardziej soczysta. Smacznego!!!!















Komentarze

  1. Wygląda ,że chce się tę Twoją tartę całą schrupać, pycha...pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, dziękuję :) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Bardzo ciekawe połączenie .Chętnie bym spróbowała

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Zachęcam do spróbowania :)

      Usuń
  3. Piękna. Spróbuję zrobić podobną.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bardzo smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja oceniam na 6♥ :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciągle zanoszę się z zakupem formy do tarty..bo nigdy nie robiłam tego typu ciasta..ale chyba czas najwyższy nadrobić zaległości....pozwolisz że zagapuje trochę przepisów od ciebie..Chyba masz wprawę w ich pieczeniu więc muszę ten pierwszy raz wzorować się na MISTRZU :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Forma do tarty jest bardzo przydatna w kuchni :) Do niedawna jej nie miałam i posiłkowałam się innymi blachami, ale od kiedy ostatnio kupiłam to dosłownie nie wychodzę z kuchni :) Bardzo mi miło, dziękuję za komplement! Tarty uwielbiam piec :))) A przepisy są do Twojej dyspozycji :) Bardzo proszę później o relację smakową, jestem ciekawa :) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Zimowa sałatka z buraków i papryki + nowa metoda pasteryzacji