Przejdź do głównej zawartości

Niecodzienne oblicze mięsa mielonego: szaszłyki

Dziś rano kompletnie nie miałam pomysłu na obiad. W lodówce tylko mięso mielone, a nam przejadły się już kotlety, pulpety, spaghetti, itp. Chciałam ugotować coś innego, tylko brakowało pomysłu. Przyjaciółka wspomniała, że robi szaszłyki, pomyślałam "szkoda, że nie mam schabu ani piersi z kurczaka". Chwilę później stwierdziłam, że z mielonego przecież też można zrobić szaszłyki! Po części mój pomysł jest w rodzaju dań jednogarnkowych, bo od razu mamy do mięsa ziemniaki. Sami zobaczcie!
Składniki na ok. 7 szaszłyków:
- 500 g mięsa mielonego,
- 4-5 ziemniaków,
- 2 cebule,
- 1 jajko,
- 2 łyżki bułki tartej,
- przyprawy do mięsa: papryka ostra, pieprz, sól, estragon, curry,
- przyprawy do ziemniaków: papryka ostra, sól, pieprz, oregano.

Mięso mielone łączymy z jajkiem, bułką tartą, startą na tarce cebulą, przyprawami. Jeśli będzie mało "zwarte" należy dodać więcej bułki tartej. Bardzo dokładnie mieszamy, a następnie formujemy małe pulpeciki, trochę większe od orzecha włoskiego.
Ziemniaki obieramy, kroimy na plasterki o grubości ok. 1 cm. Posypujemy przyprawami, polewamy olejem (ok. 1 łyżeczki), dokładnie mieszamy. Nabijamy na patyki mięso i ziemniaki - u mnie 3 pulpety, 3 ziemniaki (jak na zdjęciu). Piekarnik rozgrzewamy do ok. 190 stopni. Blachę smarujemy oliwą, układamy kolejno szaszłyki. Cebulę kroimy na plasterki i układamy na szaszłykach. Przed włożeniem do piekarnika posypujemy całość odrobiną papryki ostrej, solą i oregano. Pieczemy ok. 30 minut, do miękkości mięsa i ziemniaków. Smacznego!


Komentarze

  1. to już takie kebabiki, fajne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja! Dobry pomysł - następnym razem będą bardziej kebabowe :)

      Usuń
  2. OOooo, super pomysł!! U mnie tez dziś mielone, ale w postaci spaghetti właśnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Spaghetti mi się chwilowo przejadło, ale myślę, że ten stan nie potrwa zbyt długo :)Pozdrawiam

      Usuń
  3. A u mnie dzisiaj był sos z mielonym ;) Muszę przyznać, że takich szaszłyków jeszcze nie spotkałam, a bardzo mi się podobają! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dawno nie jadłam już szaszłyków. A z mięsa mielone to NIGDY!:)super pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Niby to samo, ale jednak coś innego - mięso mielone w formie szaszłyków smakuje zupełnie inaczej niż zwykłe kotlety!

      Usuń
  5. Zjadłabym :) Ja do takich kebabków (kebapków?) dodaję cynamon i rozmaryn, pyszne wychodzą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za inspirację - na pewno spróbuję następnym razem! Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Z mielonego mięsa szaszłyków jeszcze nie robiłam, ciekawy pomysł do wypróbowania :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny pomysł ! Lubię szaszłyki, muszę kiedyś spróbować !

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Najlepszy dressing do sałaty

Sałatka z selerem konserwowym