Przejdź do głównej zawartości

Jedna pizza, a dwa smaki i w dodatku w wersji light

Czy pizza może być w wersji light? Oczywiście! Zwłaszcza wtedy, gdy w domu zabraknie mąki pszennej, a jest tylko pełnoziarnista :) Przeprowadziłam eksperyment, który z pewnością wyjdzie nam na zdrowie, a przy okazji okazał się bardzo trafiony. Pizza z mąki pełnoziarnistej jest dużo zdrowsza i mniej kaloryczna niż zwykle. Reszta zależy od pozostałych składników - jeśli je odchudzimy, całość będzie już tylko dopełniała ideę pizzy light. U mnie było trochę pół na pół. Jedna połowa może być zaliczona do wersji dietetycznej, bo składała się z chudej szynki, pieczarek i niewielkiej ilości sera. Druga... gdyby nie por z serkiem topionym też mogłaby być light :) Mimo to i tak jestem dumna, że udało się stworzyć zdrowszą wersję bomby kalorycznej :)

Składniki na ciasto są identyczne jak w przepisie na najlepszą pizzę. Jedyną różnicą jest zamiana mąki pszennej na pełnoziarnistą.

Składniki dodatkowe:
- sos pomidorowy (najlepszy do pizzy jest sos z roladek z mięsa mielonego w szynce, lecz bez dodatku pieczarek; odsyłam do linku, ale także podaję skład raz jeszcze: 1 puszka pomidorów, 1 cebula, 2 ząbki czosnku, 1 mała marchew, 2-3 łyżki koncentratu pomidorowego, 3-4 listki świeżej bazylii, oregano, papryka ostra, sól, pieprz, cukier),
- 500 g pieczarek,
- 1 cebula,
- 5-6 pomidorków koktajlowych,
- olej i masło do podsmażenia,
- sól, pieprz, oregano,
- ser żółty - ilość wg uznania,
- składniki na pizzę z kurczakiem: 200 g piersi z kurczaka, 1 średni por, 1 łyżka serka topionego, szczypiorek, masło i oliwa do podsmażenia,
- składniki na pizzę z szynką: 5-6 plasterków szynki (najlepiej chudej), cebula, koperek, oliwa do podsmażenia.

Rozpoczynamy od przygotowania dodatków. Kolejno:
- Pierś z kurczaka: dokładnie myjemy, kroimy w cienkie paseczki, podsmażamy na łyżce oleju, przyprawiamy solą i pieprzem. Odstawiamy.
- Szynkę kroimy na paseczki, podsmażamy na łyżce oliwy, doprawiamy odrobiną oregano. Można dodać cebulę pokrojoną w kostkę.
- Pieczarki dokładnie myjemy. Na łyżce oleju połączonego z odrobiną masła podsmażamy 3/4 całości. Pod koniec dodajemy pokrojoną w drobną kostkę cebulę oraz przyprawiamy solą i pieprzem.
- Pomidory koktajlowe myjemy, kroimy na 4 małe ćwiartki.
- Pora myjemy, kroimy na plasterki, podsmażamy na 1 łyżeczce masła. Dusimy przez ok. 5 minut, pod koniec dodajemy łyżkę sera topionego.
- Ser ścieramy na tarce o dużych oczkach. Szczypiorek i koper siekamy, układamy osobno.
- Sos przygotowujemy zgodnie z instrukcją podaną w przepisie na roladki z mięsa mielonego w szynce.
- Piekarnik rozgrzewamy do 190 stopni.

Gdy wszystkie składniki będą gotowe, rozpoczynamy przygotowanie ciasta. Postępujemy tak samo, jak w przypadku najlepszej pizzy, pamiętając o zamianie mąki pszennej na pełnoziarnistą.
Gotowe ciasto rozwałkowujemy, przekładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Całość smarujemy sosem pomidorowym, układamy podsmażone pieczarki. Na jednej połowie układamy podsmażonego kurczaka, pora i szczypiorek, a na drugiej szynkę i koperek. Na całości układamy pomidory koktajlowe i pokrojone w plasterki świeże pieczarki. Posypujemy startym serem oraz odrobiną oregano. Wkładamy do rozgrzanego piekarnika i pieczemy ok. 20-30 minut (do rumianego koloru). Smacznego!

Po lewej stronie pizza z kurczakiem, po prawej z szynką.


Komentarze

  1. Wiesz co :D Ty to masz chyba jakiś radar na moją osobę i "menu na przyszłość" :D Gdzieś w moich planach kołacze się właśnie pizza w wersji odchudzonej, tym samym zdrowej - u mnie zawsze jedno idzie w parze z drugim, podając sobie grzecznie rączkę :)
    Bardzo fajnie prezentuje się Twoja pizza :) Robiłam kiedyś bardzo podobną. Zastanawia mnie Twoja wzmianka o tym, że przez por i serek topiony nie jest już dietetyczna - przez serek rozumiem, a czemu przez por? :D
    Próbowałaś kiedyś zastąpić żółty ser serkiem wiejskim? Po roztopieniu ma zbliżony smak do niego i serka topionego :)
    Pozdrawiam słonecznie zza chmur!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się w takim razie, że mój radar znalazł swoich odbiorców :) Wzmianka o tym, że por z serkiem sprawiają, że pizza nie jest już taka całkiem light dotyczy tylko tego serka :) Por jak najbardziej jest zdrowy i ma tylko i wyłącznie same pozytywne myśli ode mnie :)
      Serek wiejski jest świetną myślą, bardzo Ci dziękuję za pomysł. Następnym razem spróbuję go użyć, faktycznie może mieć podobny smak po roztopieniu! Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
    2. A no właśnie tak myślałam z tym porem :D Bardzo go lubię :) A jajecznica na porze - niebo!
      A z wieśniakiem warto spróbować, w końcu ser żółty to nic innego, jak przetopiony w wysokiej temp. twaróg. Co prawda na pizzie nie testowałam tego, ale gdzie indziej się sprawdził więc i tu powinien :)

      Usuń
    3. Sprawdzę, na pewno, już nie mogę się doczekać! Ojej i przypomniałaś mi o istnieniu jajecznicy na porach!:)

      Usuń
  2. Wspaniała pizza Ci wyszła! i do tego jest w wersji lżejszej, zdrowszej-czego chcieć więcej?:) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawiera wszystko co najlepsze :) A lżejsza wersja pomaga na wyrzuty sumienia po zjedzeniu kolejnego kawałka ;)

      Usuń
  3. Zawsze bałam się wykorzystać mąki pełnoziarnistej w cieście na pizze, bo obawiałam się,że nie wyrośnie. Teraz, kiedy będę chciała upiec pizzę, to wrócę do Twojego przepisu, bo wygląda świetnie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Przyznam, że miałam podobne obawy, ale jak widać niepotrzebnie, bo wyrosła, że ho ho! :) Wyrasta identycznie jak na mące pszennej, tak więc bez obaw - na pewno się uda :) Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Łał! Niby odchudzone a na bogato....Bardzo mi się podoba taka interpretacja :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmmmm pizza. Ja zazwyczaj mieszam mąki pszenną i pełnoziarnistą. Bardzo smacznie u Ciebie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  6. Taką z kurczaczkiem chętnie by, zjadła.
    Nigdy przenigdy nie używałam mąki pełnoziarnistej do robienia pizzy.
    Zainspirowałaś mnie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że Cię zainspirowałam :) Spróbuj, na pewno będziesz mile zaskoczona efektem :)

      Usuń
  7. Przy takiej lekkiej wersji to i wyrzuty mniejsze.Obie mega apetyczne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, wyrzuty sumienia zdecydowanie maleją :) Pozdrawiam!

      Usuń
  8. O mniam mniam :)
    I ten sosik...

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeszcze nie robiłam w wersji light i jestem ciekawa czy rzeczywiście nie będzie dużej różnicy bo baaaardzo lubię pizzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma dużej różnicy, naprawdę :) Smakuje tak samo dobrze jak w normalnej wersji :)

      Usuń
  10. Wygląda rewelacyjnie i ten seeer!! Nie jadłam jeszcze z mąką pełnoziarnistą, ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, jest przepyszna :) Pozdrawiam!

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Zimowa sałatka z buraków i papryki + nowa metoda pasteryzacji