Przejdź do głównej zawartości

Pulpety w towarzystwie pieczarek i selera

Zwykle robiłam pulpety trochę inaczej - z dodatkiem sera, w sosie selerowo-cebulowym. Niedługo zamieszczę na nie przepis, ale najpierw pokażę Wam pomysł na szybki obiad z wykorzystaniem mięsa mielonego, pieczarek i selera. Danie stanowi odchudzoną wersję pulpetów, o których wspomniałam w pierwszym zdaniu. 

Składniki:
- 500 g mięsa mielonego,
- kilka pieczarek,
- 1 średnia cebula,
- 1 rozmoczona w wodzie kajzerka,
- 1 jajko,
- przyprawy: sól, pieprz, papryka ostra, odrobina curry, szczypta granulowanego czosnku,
- sos: kawałek selera, 3-4 pieczarki, cebula, przyprawy, ewentualnie mąka do zagęszczenia.

Mięso mielone mieszamy z dodatkiem: startych na tarce pieczarek i cebuli, kajzerki, jajka i przypraw. W średnim garnku zagotowujemy wodę (troszeczkę ponad połowę objętości garnka) z dodatkiem domowej kostki rosołowej. Gdy zacznie wrzeć, wrzucamy uformowane z mięsa pulpety. Gotujemy na średnim ogniu przez ok. 10 minut. Po tym czasie dodajemy startego na tarce selera, pokrojoną w drobną kostkę cebulę i pokrojone w plasterki pieczarki.Gotujemy kolejne 10-15 minut, przyprawiamy sos, ewentualnie zagęszczamy mąką. Mój sos zagęściłam za pomocą Sosera - wygranej w konkursie, którą postanowiłam przetestować. Efekt jest bardzo dobry! Smacznego!

 

Komentarze

  1. Towarzystwo tych pulpecików bardzo mi odpowiada. Całość z pewnością jest przepyszna!

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam, że uwielbiam takie połączenia:)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam pulpety z sosem pomidorowym.
    ps. warto usunąć weryfikację obrazkową bo wnerwia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za informację - ja jako moderator nie widzę weryfikacji, kiedy wpisuję komentarze :) Już usunięta :) Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Kocham pulpety!! Zawsze robie w sosie koperkowym. Czekam na te z serem i selerem!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram się zamieścić wpis jak najszybciej :) Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Sos selerowo-pieczarkowy coś w sam raz dla mnie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Najlepszy dressing do sałaty

Sałatka z selerem konserwowym