Przejdź do głównej zawartości

Mięso mielone z warzywami na ryżowej chmurce

Wczoraj mówiłam o serii dań dietetycznych, oto i jedno z nich. Starałam się, by faktycznie miało jak najmniej kalorii, dlatego podsmażyłam je na 1 łyżce oleju, a zawartość soli w daniu jest bardzo mała. Zgodnie z zaleceniami dietetyków, powinno się spożywać co najwyżej 3 łyżki oleju dziennie (oczywiście jeśli to konieczne - w dodatku do potraw). Poza tym, sól zatrzymuje wodę w organizmie, dlatego należy ją ograniczać, ale też nie można całkowicie wyeliminować. Zgodnie z tymi wskazówkami powstało moje obiadowe danie, w którym mała zawartość soli jest rekompensowana innymi przyprawami. Jest bardzo smaczne i wcale nie czuć, że oszukiwałam kalorie :)

Składniki:
- 500 g mięsa mielonego (u mnie wieprzowe),
- 200g pieczarek,
- 1 puszka pomidorów,
- 1 średnia cebula,
- przyprawy: trochę soli, pieprz, papryka ostra, czosnek granulowany, curry, bazylia, oregano, estragon,
- ryż brązowy jako dodatek,
- 1 łyżka oleju.

Na oleju podsmażamy mięso, odrobinę solimy, pieprzu można użyć więcej. Po chwili dodajemy dokładnie umyte i pokrojone w plasterki pieczarki oraz posiekaną w kostkę cebulę. Dusimy przez ok. 10 minut do odparowania nadmiaru wody. Po tym czasie miksujemy blenderem pomidory z puszki (chyba, że macie rozdrobnione), a następnie dodajemy do całości. Mieszamy, przyprawiamy do smaku.Całość dusimy pod przykryciem ok. 20 minut. W trakcie dość często mieszamy i w razie potrzeby podlewamy wodą. Ważne, by konsystencja była gęsta (żeby nie trzeba było zaprawiać). Podajemy z brązowym ryżem (zgodnie z dietetycznym przesłaniem). Smacznego!

Komentarze

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Najlepszy dressing do sałaty

Sałatka z selerem konserwowym