Przejdź do głównej zawartości

Ciasteczka w 20 minut: kokosowo-owsiane

Przygotowanie z pieczeniem zajęło 20 minut - może nawet mniej. Najwięcej czasu zajęło formowanie ciasteczek, reszta to żywy banał :) Początkowo byłam sceptyczna, bo ciasto nie było tak zwarte jak sobie wyobrażałam, bałam się, że w trakcie pieczenia się rozpadnie. Ciasteczka mnie zaskoczyły - przepięknie urosły, a w smaku... PRZEPYSZNE! Przepis pochodzi z moich wypieków, trochę go zmodyfikowałam z uwagi na brak składników. 


Składniki:
- 75 g płatków owsianych błyskawicznych,
- 75 g wiórków kokosowych,
- 90 g masła,
- 60 g cukru,
- 90 g mąki,
- 1 łyżka miodu,
- 1 płaska łyżeczka sody oczyszczonej,
- 2 łyżki wrzącej wody.

Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni. Wszystkie składniki suche mieszamy w misce. W małym garnuszku rozpuszczamy masło z miodem, ale nie doprowadzając do wrzenia. Po chwili dodajemy rozmieszaną sodę w 2 łyżkach wrzącej wody. Wszystko mieszamy, a następnie przelewamy do miski z suchymi składnikami. Dokładnie mieszamy. Formujemy kuleczki troszeczkę większe od orzecha włoskiego, spłaszczamy, układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Wstawiamy do rozgrzanego piekarnika, pieczemy 8-10 minut. W trakcie pieczenia warto dość często zaglądać - moje ciasteczka były już gotowe po 7 minutach. Smacznego!

Komentarze

  1. Wyglądaja bardzo apetycznie! (i zdrowo:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że nie są aż tak bardzo kaloryczne :) A zdrowe na pewno!

      Usuń
  2. Robiłam je, są pyszne:)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Hmm...wszystko co ma w sobie płatki owsiane jest przepyszne ;) Ciasteczka wyglądają bardzo smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapisuję, zrobię na pewno! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne ciacha! Apetycznie się zarumieniły :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepisy pani Doroty są niezastąpione :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie upiekłam, są naprawdę bardzo dobre :) moje piekły się 9 minut, co zapewne jest kwestią już wysłużonego piekarnika. Cóż, teraz tylko pozostaje mi czekać na przyjście gości. Ciepło pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę!!! Mam nadzieję, że gościom smakowały. Pozdrawiam :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Najlepszy dressing do sałaty

Sałatka z selerem konserwowym