Przejdź do głównej zawartości

Delikatna surówka, doskonała!

Surówki obiadowe to fragment menu, który nie należy do moich ulubionych. Ostatnio trochę się w tej kwestii zmieniło, od kiedy po raz pierwszy zrobiłam surówkę, której smak do dziś chodzi mi po głowie. Wierzcie mi, ma w sobie coś, co wydaje się idealne, a tak niewiele trzeba do jej przygotowania. Pasuje praktycznie do każdego mięsa. Można ją podawać bez dodatków, tak też smakuje obłędnie!


Składniki:
- niewielka biała kapusta (lub połowa dużej),
- 1 mała marchew,
- 2 średnie cebule,
- 2 łyżki cukru pudru,
- pół łyżeczki soli,
- trochę pieprzu,
- 3 łyżki mleka,
- 4-5 łyżek majonezu,
- 1,5 łyżki octu winnego,
- sok z połowy cytryny.

Warzywa można przygotować dzień wcześniej, sos najlepiej w dniu podania. Kapustę ścieramy na tarce o średnich bądź dużych oczkach, marchewkę na małych. Cebule bardzo drobno siekamy. Wszystko razem mieszamy. Przygotowujemy sos: majonez mieszamy z mlekiem, dodajemy cukier puder, sól, pieprz, ocet i sok z cytryny. Wszystkie składniki bardzo dokładnie mieszamy. Dodajemy sos do kapusty, marchwi i cebuli. Wszystko razem mieszamy. Wstawiamy do lodówki na ok. godzinę. Surówka najlepiej smakuje jak jest chłodna. Smacznego!!!


Komentarze

  1. Nigdy nie jadłam takiej surówki, moje menu surówkowe jest dość skromne, muszę tej spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  2. Potwierdzam jest boska! dziś zaserwowałam ją do obiadu - pyszna!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Zimowa sałatka z buraków i papryki + nowa metoda pasteryzacji