Przejdź do głównej zawartości

Posty

Sałatka na zdrowie

Dziś proponuję skupienie uwagi na kwestii zdrowego, różnorodnego odżywiania. Sałatka nie wymaga długiego czasu przygotowania, ani też wielu składników. Na pierwszy rzut oka wydaje się mało sycąca - w końcu nie ma sosu! Nic bardziej mylnego. Uwierzcie mi, że jest idealna na kolację. Zachęcam do spróbowania. Poniżej mam dla Was także coś specjalnego - moje ostatnie odkrycie
w kuchni. Dzięki niemu mam ostatnio porządek w kuchni :)


Składniki - układane warstwowo: - garść pokrojonej sałaty lodowej (oczywiście wcześniej odpowiednio przygotowanej - wykrawamy głąb, myjemy, kroimy/rwiemy), - szynka z indyka - 2-3 plasterki pokrojone w paseczki, - 1 jajko ugotowane na twardo, pokrojone na plasterki, - 1 pomidor pokrojony na półplasterki, - pestki dyni (1 łyżeczka), - świeżo zmielony pieprz, - zioła prowansalskie. 
SMACZNEGO!



Zachęcam Was do uporządkowania swoich przypraw w kuchni. Ja to zrobiłam i jestem zachwycona. Dzięki Przyprawnikowi nie mam już pięciu otwartych przypraw tego samego rodzaju…
Najnowsze posty

Ryż z pomidorami, fetą i bazylią

... i marchewką. Danie szybkie, bardzo smaczne, idealne na wykorzystanie nadmiaru ryżu. Polecam na kolację. Mój ryż był z dodatkiem marchewki i natki pietruszki, co wzbogaciło finalny smak dania. Zachęcam do spróbowania.

Składniki: - ugotowany ryż (z dodatkiem ugotowanej marchewki, pokrojonej w kostkę oraz posiekanej natki), - pomidory koktajlowe, - posiekane listki świeżej bazylii, - feta, - pieprz, sól.
Celowo nie podałam dokładnej ilości poszczególnych składników, gdyż zależy ona od ryżu. Ja przygotowywałam to danie intuicyjnie.  Ugotowany ryż podgrzewamy na małym ogniu w garnku lub na patelni. Dodajemy pokrojone na pół pomidory koktajlowe, posiekaną bazylię oraz pokrojoną w kostkę fetę. Przyprawiamy solą i pieprzem. Wszystko mieszamy, podgrzewamy jeszcze przez chwilę. Smacznego!

Lody z bananami (2 składniki)

Domowe, bez jajek, najłatwiejsze na świecie. Najlepsze, jakie jadłam. Serio! Sposób przygotowania jest tak banalny, że chyba zawsze będę je mieć w swojej zamrażarce. Tak na wszelki wypadek 😋. Warto sobie kupić foremki do lodów, gdyż w okresie letnim są bardzo przydatne. Jeśli lubicie połączenie bananowo-orzechowe, musicie zrobić te lody! 
źródło: M. Jawor (kuchnia, magazyn "Hebe" 01.07- 31.08.2017)

Składniki: - 2 banany, - 2 łyżki masła orzechowego.
Banany obieramy, kroimy na plasterki. Umieszczamy w pojemniku do mrożenia i wkładamy do zamrażarki na ok. 2 godziny. Jeśli jest taka możliwość, co pół godziny można przemieszać banany w pojemniku, żeby nie zrobiła się bananowa, zbita masa. Po ok. 2 godzinach banany wyjmujemy z zamrażarki i umieszczamy w misie blendera. Miksujemy na gładką masę. Dodajemy masło orzechowe i miksujemy dalej - do połączenia. 


Gotową masę umieszczamy w foremkach do lodów, a następnie w zamrażarce. 

Mrozimy jeszcze przez ok. godzinę (lub dłużej). Smaczne…

Owocowa przekąska z prażonymi orzechami

Dzisiejsza propozycja doskonale sprawdzi się na drugie śniadanie do pracy lub jako kolejny posiłek po obiedzie. Stanowi źródło energii oraz zaspokaja potrzebę głodu. Przygotowanie takiej przekąski zajmuje maksymalnie 10 minut. Warto zabrać ją do pracy :)

Składniki: - 1 gruszka, - 1 jabłko, - garść borówek, - łyżka orzechów (nerkowca/włoskich/laskowych lub połączenie wszystkich wymienionych).
Gruszkę i jabłko myjemy, obieramy, pozbawiamy gniazd nasiennych oraz kroimy w dużą kostkę. Borówki myjemy. Orzechy wsypujemy na suchą patelnię. Prażymy, co jakiś czas mieszamy. Kiedy będą lekko zarumienione z każdej strony, wysypujemy na deskę i siekamy nożem na mniejsze kawałki. Owoce umieszczamy w misce (lub od razu - w pojemniku z pokrywką), posypujemy orzechami. Smacznego!

Napój na dobry początek dnia

Słyszałam wiele zalet i wad porannego picia wody z cytryną, jednak dzisiejsza propozycja wcale nie musi być wyłącznie na poranek. Możecie pić ten napój o każdej porze dnia. Myślę, że będzie szczególnie odpowiedni dla tych, którzy poszukują urozmaicenia w codziennym piciu wody lub tak jak ja - nie czują potrzeby picia i częściej sięgają po smakowe napoje. Tak przygotowana woda jest smaczna i zdrowa, a dodatkowo wzmacnia odporność.
Źródło: książka "Kuchnia dla serca - zdrowie z roślin". 

Składniki: - 2 szklanki wody, - 1/2 cytryny, - 1 daktyl (bez pestki).
Cytrynę dokładnie myjemy, a następnie obieramy ze skórki. Wszystkie składniki umieszczamy w misie blendera, a następnie miksujemy. Jeśli chcecie, można przecedzić napój przez sitko, żeby pozbyć się części zmiksowanej cytryny. Na zdrowie!
Autorzy przepisu zachęcają do lekkiego podgrzewania napoju zimą, a latem schładzania go w lodówce (można przygotować go nawet dzień wcześniej). 

Grillowana cukinia

Uwielbiam cukinię w każdej postaci, jednak ta szczególnie mi smakuje. Kiedy tylko mam okazję, przygotowuję ją właśnie w taki sposób. Jeśli nie macie możliwości położenia jej na grillu,  wystarczy patelnia grillowa lub piekarnik z funkcją grill. Polecam jako przekąskę, dodatek do obiadu lub podwieczorek. 

Składniki: - cukinia, - posiekany koperek, - posiekane oregano (świeże) lub suszone, - sól, - olej rzepakowy (1-2 łyżeczki).
Cukinię dokładnie myjemy, a następnie kroimy na ok. 1,5 centymetrowe plastry. Oprószamy solą z obu stron i układamy na tacce do grillowania (jeśli cukinię będziemy grillować; jeśli przygotowujemy na patelni lub w piekarniku, układamy na talerzu). W małej miseczce umieszczamy: olej oraz posiekane zioła. Wszystko mieszamy, a następnie nakładamy pędzelkiem (lub łyżeczką) na każdym plasterku cukinii (na wierzchu z jednej strony) i równomiernie rozsmarowujemy. Tak przygotowaną cukinię grillujemy. W trakcie przewracamy na drugą stronę - co jakiś czas. Czas grillowania…

Koktajl na drugie śniadanie

Nowy tydzień rozpoczynam przepisem na drugie śniadanie. Zachęcam Was do wprowadzenia zdrowych nawyków do codziennego żywienia. Taki koktajl można zabrać ze sobą do pracy i wypić na drugie śniadanie. Jest sycący i oczywiście pyszny :) Jego przygotowanie zajmuje około 3 minuty. Zachęcam :)

Składniki (na jedną porcję): 1 dojrzały banan,sok wyciśnięty z 1 pomarańczy,2 garści borówek. Wszystkie składniki umieszczamy w misie blendera i miksujemy na gładki koktajl. Pijemy od razu lub przechowujemy w lodówce do momentu spożycia. Smacznego!